Motto

Life begins at the end of your comfort zone

søndag 5. februar 2017

Mozart har vært hos doktor'n.

Mozart har den siste måneds tid lekket fra snoppen...ja, riktig...det kan ligge en liten dam igjen etter ham, i tillegg drypper det litt rundt. Om natten har han slikket seg noe febrilsk, og det gjør han av pur renslighet. Hvor deilig er det egentlig å våkne av og ha tisset på seg og en er våt i pelsen sin, stakkar!

Nå er vel jeg som veldig mange dyreeiere...? De første observasjoner blir litt fortrengt. Det går sikkert over, selv om en vet at det er jo ikke normalt! Så går en over i en dårlig sammvittighet for ikke og ha ringt med det samme, for derettter å ha vondt i kroppen når en står hos veterinæren fordi en er livredd for værste tenkelige svar! 😢 Slik var det med meg....

Noen dager før jeg ringte veterinæren hadde jeg lest om forstørret prostata, og de aller fleste symptomene stemte også for min beste venn. Dette var også det veterinæren forrige uke kunne konstatere etter ultralyd. Forstørret prostata eller prostatahyperplasi som det heter på fagspråket. I tillegg til mange småcyster, men verst av alt en rimelig stor cyste på omtrent 3 cm i diameter!!😥

I samråd med veterinær prøver vi kjemisk kastrering i første omgang (Suprelorin-chip). Dette får å se om det har en positiv innvirkning og om prostata skrumper litt inn.... Neste undersøkelse (med ultralyd, selvsagt) skal tas i mars (13.ish), så er veldig spent på utfallet da. Mest sannsynlig så blir det "snipp-snapp", og fullstendig kastrering. Gutten er jo verdens beste og fineste, uansett baller eller ei 💕

Når det kommer til hans generelle allmentilstand, så er han uforskammet upåvirket av det hele! 👍Han er bare blid og fornøyd, og vil fortsatt være med mamsen sin på alle turene.

Nå håper vi bare at alt skal bli bra igjen, og at vi kan legge vinteren med inkontinens bak oss.

På bakrunnn av ultralyden og litt barbering av buken, så kler jeg på ham en body for tiden. Jeg syns han er kjempesøt, og sett bakfra ser det ut som har gode gammeldagse mamelukker 😅 Mozart er forståelig nok, ikke like happy! (Unnskyld, vennen)


Jeg MÅ selvsagt få skryte litt opp i all sykdom og bekymring: Frode og Brago bestod sin 1.regodkjenning i Norske Redningshunder på første forsøk den 20.januar! Gratulerer så mye, gutter! Superstolt av dere!
 

Mine lykkepiller

Frode og Brago etter bestått 1.re lavine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar