Motto

Life begins at the end of your comfort zone

tirsdag 7. juni 2011

På tide...??

... med en bitteliten oppdatering???? Jeg ser at også andre sliter med å oppdatere hjemmesider og blogger for tiden, og jeg tror mye av skylda ligger på "Fjæsboka". Der oppdaterer man jo statusen sin hele tiden, og dermed tror man at alle får med seg alt..!

Den 14.mai er en stor "merkedag" for oss her i familien. Da flyttet nemlig vår fostersønn inn hos oss. Det har selvsagt vært en lang prosess og vi har visst om dette i lang tid, men veldig greit å ikke offentliggjøre slikt før det 110%. Så her går det unna! Sønnen vår er 9 år, blir 10 år mot slutten av året. Er en utrolig snill og søt gutt, som selvfølgelig har sine "nykker" som alle andre barn. Han har funnet seg godt til rette i familien, og jeg syns nesten ting har gått litt "for godt"...! Hundene har tatt i mot ham med åpne labber og vekker han hver morgen (viktig med morgenritualer), noe som betyr opp i senga, grave han frem av dyna og rundslikke;) Det er stas!
Vi har også fått unnagjort to konfirmasjoner med 17.mai-feiring i mellom. Erik og Tom Andre (Frodes onkelbarn) er i år konfirmanter, og vi deltok på to flotte konfirmasjonsfeiringer! De er jo så flotte disse gutta;))
Ellers består jo livet av foreningsarbeid og hundetrening! Myer og jeg har nå fått et godt samarbeid, og jeg er veldig fornøyd med utviklingen så langt! Målet vårt er jo godkjenning i år, så vi må bare stå på!
Mozart er også i full gang med trening. Det hender at Frode og jeg veksler litt på hvem som trener hvem,  og når det kommer til tålmodighetsarbeid, så er det helt klart Frode som skal i ilden. Jeg er skyldig tålmodighet!! Ligger vissnok til Hanssen-slekta har jeg hørt.. Når det gjelder lillegutt (les: Mozart) så ser jeg veldig mye godt potensiale! Han er veldig klar for jobbing, veldig på alerten og er trygg i miljøer. Han sliter litt med konsentrasjonen, både hvis han er for "høy" og når vi har kjørt han litt "tom"... Da husker han plutselig ingen ting (!). Utenom treninger er jeg nødt til å sykle en del med ham, og gjerne slite han litt ut i varmen, for det er her har får problemer først. Er ikke spesielt tolerant ovenfor varme. Han har jo også en fantastisk tykk og god pels! Alt i alt er jeg veldig fornøyd med lillegutt; og det er jo heller ikke noe minus at han er svært hengiven og glad i andre folk og dyr også:))
Utstillinger har det ikke vært noe av for vår del. Han har et øre (bl.a) som ikke vil legge seg normalt, i tillegg er han ganske liten, tror jeg, men så sammenligner jeg med Chanko som er alt for stor. Han er ennå ganske spinkel i skallen og relativt lite hode i forhold til kroppen.. Apropo kroppen, så liker jeg den veldig godt! Fra ørene og resten bakover, hehehe;)) Neida, han er kjempesøt, dog ikke så vakker som Chanko! Chanko har et fantastisk pent hannhund-hode, mens Mozart ligner mer en rev (unnskyld, Mozart!).
Nå sitter jeg bare og venter på at kl skal bli nærmere 14:00. Da er det nemlig tannlegetime på meg for n`te gang! Begynner å bli ganske dritlei, for å si det mildt:( Skal rotfylle en tann som ble tatt i fjor, men som det gikk betennelse i...(!!!) Etter det har den vært renset, spylt og midlertidig fylt igjen et par - tre ganger, så i dag (ENDELIG) skal den tettes for godt (håper jeg!). Men det forundrer meg ikke at jeg må dit èn eller to ganger til ??!
I ettermiddag skal sønnen opptre sammen med klassen i Kulturhuset, så da skal vi og besteforeldre sitte i salen og klappe fram de unge håpefulle! Blir moro det;)
Nei, nå kaller pliktene...
Skal prøve å oppdatere litt hyppigere, men som sagt i dissse Facebook-tider er det jaggu ikke enkelt. I tillegg har man to hjemmesider som skal oppdateres.. Huff, ikke lett!
Chanko er fortsatt blandt oss, enn så lenge. Foreløpig vites ikke når endelig punktum er satt..Huff, gruer så inn i h...!!
So long!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar