Motto

Life begins at the end of your comfort zone

fredag 3. oktober 2008

Oj, oj, oj.. nå har ting begynt å roe seg litt for min del. Forrige uke var vi på hovedkurs ruin for første gang. Vi trener ikke ruin til vanlig, så dette skulle bli en test like mye for meg som for hunden. Dessverre viser det seg at Chanko er noe berørt av underlaget, og har egentlig nok med å stable beina i ura... men så er det svært ønskelig at dem også har nesa på og faktisk melder. Som sagt så hadde han nok med å forflytte kroppen sin fra a til b, he, he. Men vi har lært mye, og jeg vet mer nå hva som kreves av oss og hva vi bør trene mer på. Hadde faktisk ikke trodd at han skulle bry seg særlig om underlaget, for når det gjelder så mye annet skrammel og rot, er han utrolig stødig og fin. Litt moro at jeg fikk halsmelding på han i ruin. Halsen kom helt av seg selv, så mulig vi må legge litt om her, ja..? Vel, vel, man blir stadig overrasket når man har hund! Mandag morgen startet med et langt intervju for Line Sandvik fra lokalavisa i Hallingdal (Hallingdølen) hjemme hos oss. Hun ville gjerne belyse det arbeid som vi frivillige legger ned, og de timer og utallige kurs som ligger bak en redningshund. Det er flott, og jeg har skannet avisa fra torsdag, så ser dere selv hva hun skriver. Fikk også en telefon fra redaktøren i går kveld. Han ville ha noen "facts" i forhold til godtgjørelse, eller rettere, mangel på godtgjørelse for alt man legger ned i arbeidet på veien fram mot godkjenning. Slik jeg forstod det skulle det være et av temaene i hans lederartikkel i avisa. Kanskje det kommer på lørdag? Utrolig bra at lokalavisa velger å fokusere på det arbeid vi legger ned, og ikke minst med at vi ikke får noen statlig støtte i utdannelsen vår.

I går var vi utkalt på aksjon i Eggedal. Den ble avblåst når vi var kommet litt over halvvegs. Den savnede ble funne av SeaKing`en i god behold. Takk til Iren og Thomas som stilte opp på kort tid for å være våre kartlesere!

I dag er det fridag, og planen var å være litt effektiv med rydding og vasking, men akk, jeg har vel stort sett sittet her og ryddet opp på PC`en. Neste helg er det samling i Hemsedal, så jeg har laget program og sendt ut info til deltagerne. Mye å tenke på bare på en slik liten samling vi har, men moro er det;)

Søndag morgen er det hundetrening igjen. Jippi! God helg;)

2 kommentarer:

  1. Heisan,

    Fant denne artikkelen på www.hallingdolen.no:
    http://www.hallingdolen.no/meiningar/article57568.ece

    SvarSlett
  2. Ja, jeg har klippet ut, skannet og lagret på pc. Jeg snakket med redaktøren i forkant, så jeg visste at den kom.. Utrolig flott!

    SvarSlett