Motto

Life begins at the end of your comfort zone

tirsdag 7. februar 2012

Vinteren er her for fullt...

...og med det mange tanker og mye å gjøre;)
Først av alt: Mozart er HD fri og har A hofter! Det er jeg selvsagt svært glad for! Hurra!!! Det betyr at 3 ut av 7 så langt har A hofter;) Håper så inderlig at denne trenden fortsetter.
Fra 1.februar er jeg nå blitt valgt inn av styret i Norsk Hovawart Klubb som avlsrådsmedlem. Primært blir det å godkjenne innenlandsparringer, samt arbeide med avlsboka som blir da neste mål. Moro! Jeg har virkelig sansen for avlsarbeid, og håper at jeg kan både lære og bidra litt. Bidraget mitt blir mer i retning av hovawarten som brukshund og som hannhundeier, da jeg aldri har drevet oppdrett. Samtidig tror jeg det er veldig sunt med litt mangfold innad i rådet. Takker styret i NHK for tilliten, og jeg gleder meg til å samarbeide med Marion igjen (min oppdretter) og Liv (som jeg forøvrig ikke kjenner så godt).
Ellers er vi i full gang med lavinetrening og planlegging av denne sesongen. Hver helg fram til over påske er så og si fullbooket!
Lille Mozartgull er bare så morsom å trene, så jeg tror nok vi skal ta apellen så snart det blir litt mildere i været. I tillegg hadde det vært gøy å starte noen lydighetsstevner med han til våren/sommeren. Det er noen småting vi må finpusse på diverse øvelser, men jeg tenker at når vi får satt treningene litt mer i system så er det ikke så mye som skal til (tenker jeg)...;)
Dagene i det Mogopske hjem går nå ellers sin vante gang, så inntil det skjer noe mer spennende ønsker jeg alle en fin-fin uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar