Motto

Life begins at the end of your comfort zone

fredag 31. desember 2010

Snart et nytt år...

2010 har vært et vanskelig år, både jobbmessig og ikke minst med tanke på hundene, mine kjæreste kjæreste søte firbente! Chanko har hatt en svært skrantende helse dette året.  Det har sakte, men sikkert bare gått nedover med han dessverre. De finner jo rett og slett ikke ut av hva som feiler gutten min:( Det er så utrolig frustrerende og ikke kunne hjelpe min beste venn gjennom 10 år, som sammen med meg har opplevd både gedigne nedturer og skuffelser, men ikke minst mange gledestårer og mye latter!;) Mitt hjerte blør mer og mer for hver dag vi står uten noe svar...! Seneste nytt nå er at har tatt en utvidet ACTH test i forbindelse med Cushing`s, og hans verdier ligger på 49. Slik jeg forstod er alt fra 50 og oppover et sikkert tegn på sykdommen, mens verdier på 40-50 ligger i en "gråsone". Jeg regner nesten med at veterinæren ønsker å medisinere han for dette likevel... Han mente det var relativt kostbart, men det får koste hva det koster vil. Min venn skal i hvert fall ikke ha ubehag og smerter!
Mozart fikk seg en liten nedtur da vi var på DEFA og innesøk for snart 1 måned siden. Etter det begynte han å halte igjen..!! Fy faen, gjett om det var et kanonslag midt i t...!
Heldigvis går det mye bedre nå, og vi har vært en tur nå for 1 uke siden i Hønefoss på rehabilitering. Da var det på tredemølle og i vann igjen, og Sofia (veterinæren) kunne ikke se noe halthet. Gudskjelov! Vi har fått et stramt opplegg som vi skal følge i forhold opptrening etc. Så vi trener på fysioball inne hver eneste dag. Han syns dette er kjememoro! Det er mer uvisst når jeg kan gå i gang med lavinetrening med Mozart, men jeg vil vel anta at om et par måneder så kan vi så smått begynne. Det viktigste er at han ikke får slite i tung/kram snø, men at vi begynner veldig forsiktig. Har vel sånn sett kanskje vurdert å utdanne Myer i 2011, slik at Mozart kan komme i kondisjon igjen uten for mye pes om alt mulig! Det blir mye på Myer også neste år, men det takler vel kjøttklumpen til far?;)
Da er jula over og det står 31. på kalenderen, og i kveld er det raketter og annet moro som står på "menyen".
Vil bare med dette ønske alle venner og kjente et riktig, riktig GODT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Æ håpe det nye året kjæm med de svaran om Chanko som dokker treng, og ikkje minst at Mozart blir heilt rehabilitert og at du kain starte med treninger i lag med han. Ønske dokker aille et riktig Godt Nytt År! Klæm!

    SvarSlett